در نشستی مشترک بین رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و اعضای هیأت علمی دانشکده شیلات در 9 اردیبهشت بر لزوم ارتباط مؤثر میان علم، صنعت و جامعه تأکید شد.
دکتر مرتضوی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: هدف دانشگاهها حل مسائل جامعه است و باید زبان مشترک بین پژوهشگران و دستگاههای اجرایی ایجاد شود. وی بر مدیریت جامع اکوسیستمها، ورود فناوریهای نوین به تجارت شیلات و اولویتدادن به طرحهایی که خروجی آنها رفع چالشهای مردم باشد، تأکید کرد.
دکتر شریفزاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عنوان کردند که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دارای اساتید تراز ملی و بین المللی و ظرفیت بی نظیر تحقیقاتی است و بر همکاری سیستماتیک، تبادل استاد و دانشجو و تجاری سازی دانش تاکید کرد.
دکتر هدایتی، رئیس دانشکده شیلات و محیطزیست نیز آمادگی این دانشکده را برای حل چالشهای تخصصی در سطح استان و کشور اعلام کرد. در پایان، اعضای هیأت علمی دیدگاهها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل شیلات و آبزیپروری مطرح کردند.